Brev:
Madplan til tvillingepiger
6. maj 2012
Alder:
7 mdr.
Madplan til tvillingepiger
Hej Helen.
Mine tvillingepiger er 7 mdr. De trives, tager fint på og sover godt. De er flaskebørn. Jeg kunne dog godt tænke mig at få lidt hjælp til deres madplan. Har prøvet at læse de madplaner du sender til andre herinde, men deres rytme er noget anderledes.
Lige nu ser det således ud:
Kl. 07.30 vågner og får grød med frugtmos ovenpå. Derefter tilbydes de ca 70 ml mælk.
Kl. 10.30 140 ml Mælk på flaske. Puttes til middagslur, hvor de vågner ca. kl. 13.30
kl. 14.00 Grød med frugtmos ovenpå. Tilbydes ca 70 ml mælk.
Om eftermiddagen omkring kl 16 får de en kort lur.
Kl. 17 Mos af kartofler, grøntsager og kød. Tilbydes ca. 70 ml mælk
kl. 19.30 140 ml mælk
Kl. 22.30 vækkes og får 200 ml vælling. Sover derefter hele natten.
Ofte gider den ene ikke rigtig have mælk på flaske efter skemåltiderne, men den anden spiser flasken op hver gang og pyldrer hvis ikke hun får den.
Jeg forestiller mig, at jeg måske skal tilbyde dem mælk på kop i stedet for flaske efter måltiderne, og så lave flaskerne lidt større til flaskemåltiderne. Er det korrekt?
Men hvis jeg skal putte et mellemmåltid ind, hvor skal det så være, og hvad skal jeg give dem?
På forhånd tak.
Venligst Louise