Madplan til tvillingepiger

6. maj 2012

Alder:
7 mdr.

Madplan til tvillingepiger

Hej Helen.

Mine tvillingepiger er 7 mdr. De trives, tager fint på og sover godt. De er flaskebørn. Jeg kunne dog godt tænke mig at få lidt hjælp til deres madplan. Har prøvet at læse de madplaner du sender til andre herinde, men deres rytme er noget anderledes.

Lige nu ser det således ud:

Kl. 07.30 vågner og får grød med frugtmos ovenpå. Derefter tilbydes de ca 70 ml mælk.

Kl. 10.30 140 ml Mælk på flaske. Puttes til middagslur, hvor de vågner ca. kl. 13.30

kl. 14.00 Grød med frugtmos ovenpå. Tilbydes ca 70 ml mælk.
Om eftermiddagen omkring kl 16 får de en kort lur.

Kl. 17 Mos af ...

Annonce

... kartofler, grøntsager og kød. Tilbydes ca. 70 ml mælk

kl. 19.30 140 ml mælk

Kl. 22.30 vækkes og får 200 ml vælling. Sover derefter hele natten.

Ofte gider den ene ikke rigtig have mælk på flaske efter skemåltiderne, men den anden spiser flasken op hver gang og pyldrer hvis ikke hun får den.

Jeg forestiller mig, at jeg måske skal tilbyde dem mælk på kop i stedet for flaske efter måltiderne, og så lave flaskerne lidt større til flaskemåltiderne. Er det korrekt?

Men hvis jeg skal putte et mellemmåltid ind, hvor skal det så være, og hvad skal jeg give dem?

På forhånd tak.

Venligst Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.